درخواست و پیگیری اجرا
 

کنیتکس نما

 کنیتکس نمای ساختمان بدون داربست

کنیتکس نما پوششی نرم و بافت دار می باشد که بعد از اجرا بر روی نمای ساختمان باعث افزایش مقاومت سطج سیمانی در برابر بارش باران و عوامل محیطی می شود .
رنگ کنیتکس از جمله رنگ های ساختمانی به شمار می رود که علاوه بر خاصیت ارتجاعی بالا در برابر ضربات نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد .
این رنگ به علت قابلیت چسبندگی بالا قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح سیمانی ، بتنی ،گجی و همچنین فلزات را دارا می باشد.
مواد تشکیل دهنده کنیتکس شامل پرلیت ، رزین سنتیک، پنبه نسوز می باشد که نسبت به رنگ های دیگر ضخامت بیشتری دارد.


 

انواع بافت کنیتکس نما

کنیتکس دارای بافت الیافی می باشد که در سه نوع دانه ریز ، دانه متوسط و دانه درشت تولید می شوند که معمولا از دانه ریز به علت بافت ریز و لطیفی که دارد  در نقاشی داخلی ساختمان  و دانه درشت در نمای ساختمان مخصوصا سطوحی که دیوارهای انها یکدست نمی باشند و دارای برامدگی و تورفتگی می باشند  مورد استفاده قرار می گیرند .
 

استفاده از رنگ کنیتکس نما چه مزایایی دارد؟

1-سرعت اجرا و پوشش دهی بالا به علت سادگی کار بخصوص زمانی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد .
2-ماندگاری بالا پس از اجرای کار که در گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض بارندگی و نور خورشید هیچ گونه علائمی از پوسته پوسته شدن در آن ظاهر نمی شود.
3-پنهان کردن تمامی نقص ها و لکه های موجود در نما ، سوراخ ها و ترک ها  که  ظاهر نما را بهم ریخته است .
4-رنگ کنیتکس به علت چسبندگی بالا و مقاومت شمیایی که دارد قابل اجرا بر روی فلزات می باشد.
5-به عنوان یک عایق رطوبت و پوشش محافظ عمل میکند  و سطح را در برابر خوردگی و سایش محافظت می کند . این رنگ پس از اجرا  رطوبت دیوار را کاهش می دهد .
6- از کنیتکس میتوان به عنوان یک جایگزین برای پوشش گچ در دیوار های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار داد که موجب کاهش در هزینه و زمان می شود .
7-عایق حرارتی و صوتی.
8-غیر قابل اشتعال بودن به علت وجود بافت سلولزی این رنگ بخصوص در کنیتکس های آکریلیک..
9-تنوع رنگی بالا با دانه بندی مختلف.
 




انواع رنگ های کنیتکس نما :

انتخاب نوع کنیتکس نما جهت رنگ آمیزی نما بسته  به شرایط جوی مختلف و بافت و الیاف آن انجام می شود تا علاوه بر حفظ کیفیت آن ماندگاری بیشتری داشته باشد برای این منظور در سه نوع آکرولیک ، پلاستیک و روغنی تولید می شوند که هر کدام از آنها مناسب برای فضاهای مختلف می باشند .

کنیتکس آکریلیک نما :

 
این رنگ ترکیبی از کنیتکس های روغنی و پلاستیک می باشد ، به علت خصوصیات خوبی که دارد کاربرد آن نسبت به کنیتکس روغنی و پلاستیک بیشتر است .
این رنگ قابل شستشو می باشد و حلال آن آب است  همچنین خیلی سریع خشک  می شود ، کاربرد آن بیشتر در نماهای خارجی و دیوار ها داخلی و سقف های پاکینگ می باشد ، از قابلیت  اجرا بر روی تمامی سطوح  چه نرم باشد و چه زبر برخوردار می باشد ،  دانه بندی ، بافت و تنوع رنگی موجب می شود که پس از اجرا سطح برجسته دیده شود.

کنیتکس روغنی نما:

این کنیتکس بر پایه تیر فوری و یا بنزین می باشد و به همین علت کاملا خاصیت ضد آب به سطح می دهد ، زمان خشک شدن نهایی آن حداکثر 2 روز می باشد ، به علت قابل اشتعال بودن کنیتکس روغنی  بایستی تا خشک شدن نهایی از آن مراقب کنیم تا دچار اتش سوزی نشویم .
از ویژگی های کنیتکس روغنی نما مقاومت بالای ان در برابر باران های اسیدی ، طرح برجسته و زیبا شدن نمای بیرونی می باشد.
 
 

کنیتکس پلاستیک

این رنگ به علت این که ضد آب نمی باشد  در دیوار های داخلی ساختمان  و سقف ها کاربرد دارد چرا که در معرض رطوبت کمتری قرار دارند  و پیشنهاد می شود در نمای ساختمان مورد استفاده قرار نگیرد ، حلال آن آب می باشد و کیفیتش نسبت به رنگ آکرولیک و روغنی پایینتر می باشد ، از مزایای آن می توان به بدون بو بودن ، غیر قابل اشتعال بودن ، سرعت اجرای بالا وخشک شدن سریع اشاره کرد .
 

روش اجرای کنیتکس نما:

باید در نظر داشته باشیم قبل از اجرای هر نوع رنگی ، زیرکار آن از اهمیت خاصی برخوردار می باشد ، برای این منظور بایستی که سطح نما فاقد هیچ گونه آلودگی و گردو غبار باشد که برای شستشوی نما می توانیم از دستگاه واترجت صنعتی و یا کارواش بهره بگیریم ، این دستگاه علاوه بر تمیز کردن آلودگی قسمت های از نما را که پوست پوست شده است را میتراشد و لایه برداری می کند  تا سطح زیر کار آماده اجرای پرایمر و پر کردن ترک ها و حفره های  بزرگ بشود  .
از  پرایمر به منظور افزایش مقاومت رنگ و چسبندگی بهتر آن به سطح استفاده می شود.
رنگ کنیتکس به کمک پیستوله مخصوص که به پمپ باد و یا کمپرسور متصل است بر روی سطح پاشیده می شود و تمامی سطح را با سرعت بالا می پوشاند.



برای اینکه پس از اجرا کیفیت رنگ تغییر نکند هر 1 یا 2 سال یک بار اقدام به شستشوی نما می نماییم .


 
 
 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی